Met Dropbox Business kies je voor een oplossing die voor iedereen prettig werkt, terwijl je bestanden altijd veilig zijn. Veiligheid én gebruikersvriendelijkheid in één omgeving; dat geeft rust. Zes redenen om over te stappen.

1. Eenvoudig centraal beheer

Dropbox Business heeft een overzichtelijke Admin Console met een groot aantal beheersmogelijkheden. Hier kunnen gebruikers worden aangemaakt en rechten ingesteld, helemaal naar je eigen wens. Dezelfde console laat zien wie aan welk bestand heeft bewerkt: een hele geruststelling met de nieuwe privacyregelgeving in gedachten. En is er een apparaat gestolen of zoek? Dan kun je deze op afstand wissen. Door de koppeling van Dropbox met Active Directory hoeven gebruikers maar een keer hun wachtwoord in te geven en zijn ze daarna automatisch ingelogd.

2. Grip op je data

Als licentiehouder blijven je gegevens te allen tijde jouw eigendom. En die gegevens kun je niet kwijtraken: verwijderingen kunnen ongedaan gemaakt worden, oudere versies van documenten kunnen worden teruggezet en je kunt de bestandsgeschiedenis en activiteitenlogboeken inzien. Heb je meer opslagruimte nodig? Ook dat is geen enkel probleem. Je krijgt zoveel als je nodig hebt.

3. Krachtige en slimme synchronisatie

Als je Dropbox Business gebruikt kun je vanaf je computer bij elk bestand in je Dropbox-account terwijl dit vrijwel geen opslagruimte op je harde schijf hoeft te kosten. Door de ‘Slimme synchronisatie’ kun je kiezen welke bestanden alleen lokaal op je computer of juist alleen online beschikbaar zijn. Een mengvorm is ook mogelijk. Bovendien kun je instellen hoe nieuw gedeelde bestanden en mappen gesynchroniseerd moeten worden.

4. Integratie met andere oplossingen

Niet alleen kan Dropbox Business volledig geïntegreerd worden met Microsoft Office 365, je kunt bovendien je Dropbox-data koppelen aan een van de talloze tools die er beschikbaar zijn. Op die manier kunnen je medewerkers werken met de tools waarmee ze bekend zijn terwijl ze gebruik maken van de voordelen van Dropbox. Toch nog niet de oplossing die je zoekt? Met de Dropbox Business API kun je elke gewenste app laten maken.

5. Versterk onderlinge samenwerking

Zelfs als zzp’er werk je samen met andere zzp’ers, opdrachtgevers of leveranciers en bewaar je alle data die bij een opdracht horen op één centrale plaats. En dankzij de integratie met Microsoft Office 365 kun je nu ook gebruik maken van de functie ‘Co-Authoring’, die het mogelijk maakt gelijktijdig aan een document te werken.

6. Dropbox Paper

Met de tool ‘Paper’ heeft Dropbox een concurrent van Google Docs geïntroduceerd. Met Paper kunnen verschillende gebruikers tegelijk aan een online ‘canvas’ werken. Op dit canvas kunnen allerlei items met elkaar gecombineerd worden, zoals tabellen, takenlijsten, tekst, foto’s, filmpjes, geluid en websites etc.

In het kort

Dropbox Business biedt je een veilige cloudoplossing waar je medewerkers graag mee werken. Een winnende combinatie! De zes redenen die we hier hebben gedeeld zijn natuurlijk niet uitputtend. Wil je meer weten? Neem dan even contact op, dan maken we een afspraak.

Hartelijke groeten,
Jean-Paul de Pundert