Eerder deze week werd ik er door iemand op gewezen: ‘Goh, je jubileum zit eraan te komen!’ En inderdaad, in januari bestaat JéPé IT alweer 20 jaar. Ik weet nog als de dag van gister dat ik begon met JeePee PeeCee, de voorganger van JéPé IT. Ik had tijdens mijn hbo-opleiding wat tijd over en begon, op de zolderkamer, mijn eigen bedrijf. Meteen een mooi afstudeerproject; twee vliegen in één klap, dacht ik. Die zolderkamer maakte na mijn studie plaats voor een eigen woning met bedrijfsruimte. Mijn vrouw kwam ook in de zaak, het eerste personeelslid diende zich aan en we groeiden gestaag door. Op een gegeven moment barstten we uit ons jasje. Tijd voor ons pand op het industrieterrein De Poel in Goes. Daar zitten we nu met een team van acht mensen.

Focus van particulieren naar mkb

In eerste instantie richtte ik me op particulieren die problemen hadden met hun PC. Langzaamaan verschoof mijn focus richting de mkb’er. Die mkb’er wil gewoon zijn werk doen, dat wist ik inmiddels uit ervaring. Hij of zij wil geen tijd verdoen met ICT, er moet gewoon een optimaal werkend systeem staan. Problemen? Die moeten eigenlijk opgelost worden voor ze ontstaan. En als er zich dan toch een probleem voordoet, dan moet er een snelle oplossing komen.

Wij verkopen rust

Dat bedoel ik met: wij verkopen rust. Maar als je als IT-bedrijf beweert dat je rust verkoopt, heb je iets uit te leggen. Want IT, dat is toch ingewikkeld en complex? Wij vinden dat ondernemers moeten kunnen ondernemen, en je zorgen maken om je ICT-omgeving hoort daar niet bij. Dat doen wij wel voor je. Zonder ongewenste verrassingen. Ik durf gerust te zeggen dat wij ons onderscheiden door heldere communicatie, duidelijke afspraken en een open houding naar onze klanten. We willen ook niet de grootste IT’er van Zeeland en omstreken worden, we willen gewoon de beste zijn voor onze klanten. En daarmee creëren wij die rust.

Onze basis blijft in Goes

Negentig procent van ons beheer doen we op afstand, zodat we bij problemen snel kunnen schakelen. Daarbij speelt afstand dus geen rol. Toch vinden wij het belangrijk dat we binnen een uur bij de klant kunnen zijn. Als mensen ons bellen, betekent dat vaak dat ze door een probleem niet kunnen werken. Dat willen we zo snel mogelijk oplossen, al is het midden in de nacht. Dat houdt dus in dat we werken in een cirkel van maximaal 50 kilometer om Goes heen. Daardoor kunnen we ook makkelijk onze klanten bezoeken als er geen problemen zijn. Zo houden we een vinger aan de pols en weten we wat er speelt.

Echt luisteren

En we luisteren ook echt. Zo hebben we bijvoorbeeld recent de webshop gesloten. Onze klanten gaven duidelijk aan dat ze advies op maat en een persoonlijk gesprek meer op prijs stelden dan een digitale winkel. En als onze klant het zegt, dan doen wij daar iets mee. Dus nu nemen klanten gewoon contact op. Wij luisteren goed naar hun wensen en komen met een gedegen advies op maat.

ICT met de C van communicatie

We werken met een fijn team. Dat vind ik heel belangrijk, dat we niet alleen open en helder zijn naar klanten, maar ook naar elkaar. Onlangs kwam Antoine de Keizer bij ons in dienst als Privacy- en Security-adviseur. Hij bevestigde dat gevoel weer even. Hij zei: ‘Hier staat de C in ICT écht voor communicatie, ik voel me thuis hier.’ Een groter compliment kan je niet krijgen toch?

Meer weten?

Ben je geïnteresseerd in de diensten van JéPé IT? Eens vrijblijvend sparren over wat we voor jouw onderneming kunnen betekenen? Neem dan zeker eens contact op. Bel naar 0113-218428 of mail naar j.depundert@jepe-it.nl en we maken een afspraak!

Hartelijke groeten,

Jean-Paul de Pundert