Martin zoekt een collega. Hij heeft er al een aantal, maar er kan er nog wel eentje bij. Graag zelfs! Er is natuurlijk een mooie vacaturetekst opgesteld, maar die vindt Martin een beetje 13 in een dozijn. Dus laten we hem zelf aan het woord. Deze ICT-consultant bij JéPé IT weet natuurlijk als geen ander hoe een nieuwe ICT-consultant het team van Jean-Paul de Pundert compleet kan maken. Martin, vertel!

Nerd

Als je mij vraagt om een profiel op te zetten van de collega die we zoeken, dan zeg ik: een echte nerd. Zo een die je moet vertellen dat hij – of zij natuurlijk, dat spreekt voor zich – soms echt even moet slapen. Iemand die denkt in techniek en honger naar kennis heeft en YouTube afstruint naar het zoveelste filmpje over een nieuwe techniek. Iemand die als iets niet werkt drie dagen chagrijnig is. Werkt het de vierde dag wel, dan is hij helemaal in de gloria. Zo iemand als ik dus eigenlijk…

Wow-factor

Support en projecten zijn bij JéPé IT het belangrijkst. Onze nieuwe collega moet dus wel een nerd zijn, maar niet eentje die stil in hoekje zit en niet kan praten. We willen wel graag dat iemand de klant het gevoel geeft: wow, die weet waar hij het over heeft! Een vakidioot met de wow-factor, die heeft begrepen waar de C in ICT voor staat.

Collegiaal

De dagen bij JéPé IT zijn heel divers. Maar één ding is altijd aanwezig: collegialiteit. We beginnen ’s ochtends rond half 9, maar iedereen druppelt om 8 uur al binnen. Even een bakkie doen en verhalen uitwisselen. En die verhalen gaan zeker niet altijd over werk! Tussen de middag lunchen we in twee ploegen, want we moeten wel bereikbaar blijven: de klant staat voorop. Maar we regelen het zo dat we niet achter de pc een broodje naar binnen hoeven te werken. Even gezamenlijk eten, lekker een rondje lopen en wat met elkaar praten. Tegen het eind van de middag gaat de telefoon eraf en ronden we wat zaken af. Zat er bij één van ons wat tegen en is het werk niet af? Ook dan gaat onze collegialiteit heel ver. Er is altijd wel iemand die dan ook blijft om te helpen. We bestellen pizza en fixen het gewoon. Samen zorgen we ervoor dat de klant denkt: zo hé, dat is goed geregeld! We beweren dat we rust verkopen, dat moeten we natuurlijk wel waarmaken!

Veel voor elkaar over

Die teamgeest en dat doorzettingsvermogen wordt heel erg gewaardeerd door Jean-Paul. Dan regelt hij dat er de volgende dag broodjes staan of hij laat op een andere manier blijken dat hij onze inzet waardeert. Jean-Paul staat niet ergens ver boven ons, dat werkt heel fijn. En hij heeft heel veel praktijkervaring. Als we klemlopen en we bellen hem ‘s avonds om 11 uur, stapt hij in de auto en komt hij helpen. Ja, we hebben veel voor elkaar over. Op vrijdagmiddag drinken we daar graag met z’n allen gezellig een drankje op.

Afwisseling

Het werk is heel afwisselend. De ene dag ben je bij de klant op locatie, de andere dag werk je aan projecten of zit je achter de telefoon en sta je klanten te woord. Dat laatste is het meest uitdagende, je hebt geen idee wat er op je af komt. Soms is een vraag met vijf minuten opgelost: de printer doet het niet omdat de stekker er niet goed in zit. De andere keer is het iets ingewikkelds en moet iemand naar de klant toe om het op te lossen. We rouleren het werk zodat iedereen elke klant kan helpen.

Kennis en opleiding

Een keer per week zijn we allemaal om half 7 op de zaak voor een kennissessie. Daar komt iedereen graag iets eerder z’n bed voor uit. Zo’n sessie kan over van alles gaan. De ene keer gaat het over een nieuw product of een nieuwe dienst die we gaan verkopen, een andere keer gaat het om het verbeteren van de service bij een bepaald probleem of deelt iemand de kennis opgedaan bij een producttraining. Kennisdelen is belangrijk, zeker in de ICT. Als je een half jaar niks doet, loop je achter. Om bij te blijven, krijgen we ook allemaal een opleidingsbudget. Dat is niet vrijblijvend, het is echt wel de bedoeling dat je aan je eigen ontwikkeling werkt en daar wordt op gestuurd.

Waardering, verantwoordelijkheid en vrijheid

Bij JéPé IT krijg je onnoemelijk veel waardering. Maar dat gaat hand in hand met heel veel verantwoordelijkheid. ‘Sorry, ik wist ’t niet’ zeggen en je snor drukken? Zo werken we hier niet. Fouten maken mag, maar leer er dan van. Iedereen staat voor elkaar klaar. Als ergens iets fout gaat, lossen we het samen op. Behalve waardering, krijg je ook heel veel vrijheid. Jean-Paul is echt een onderdeel van het team, en geeft je niet het gevoel dat je voor een baas aan het werk bent. Dat is heel fijn werken. Dat maakt dat de lat best hoog ligt bij ons. Een 8 zien we niet als een ruime voldoende. Voor ons gevoel hebben we dan twee punten laten liggen. ‘Wij gaan voor de 11!’, roepen we regelmatig.

Meer weten?

Ken jij of ben jij die vakidioot die niet slaapt voordat de klant blij is, die verantwoordelijkheid neemt en vrijheid waardeert? Ben jij die nerd die nooit is uitgeleerd maar op vrijdagmiddag graag een biertje of een Spaatje met collega’s drinkt? Voldoe je aan onderstaande opleidingswensen en werkervaring? Mail dan snel je cv naar vacatures@jepe-it.nl t.a.v. Jean-Paul de Pundert en wie weet proosten we binnenkort op een blije klant.

Opleidingswensen en werkervaring

Je hebt minimaal een afgeronde MBO-4 ICT-opleiding of je zit door werkervaring minimaal op dat niveau. Je hebt een passie voor technologie en innovatie. Je beschikt over ruime kennis en ervaring met: • Microsoft Windows- en Office-producten • Reparatie van computers en laptops • Routers, switches en firewalls • Microsoft Office 365 (pré) • Microsoft SQL (pré) • Microsoft Server 2008, 2012 (pré) • AutoTask AEM en Ticketing (pré)