Het zal niemand verbazen: ook JéPé IT heeft de nodige maatregelen getroffen om klanten en medewerkers zo soepel mogelijk door de coronacrisis te helpen. In deze blog vertelt Jean-Paul, vanuit een verlaten kantoor, wat die maatregelen zijn.

Desolaat kantoor

Het ene na het andere bericht over het coronavirus rolt mijn mailbox binnen. Veel daarvan zijn van bedrijven die vertellen dat ze zich aan de richtlijnen houden, dat ze de nodige maatregelen hebben genomen en wat dit voor hun klanten betekent. Ik zit hier in mijn eentje in een desolaat kantoor, laptop voor mijn neus, lichten uit, koffiezetapparaat binnen handbereik. Beneden zit nog één collega achter zo’n zelfde laptop. Met enige regelmaat vangt hij – letterlijk – wat pakjes op en zo nu en dan trekt hij een blikje energydrank open. Als we elkaar nodig hebben, doen we dat via Microsoft Teams. Als we zeggen dat we bij JéPé IT staan voor rust in de ICT, is dit nou niet direct wat ik voor ogen heb. Maar het is even niet anders. Ja, ook wij houden ons aan de richtlijnen.

Wij draaien door voor jou!

Ons kantoor is dan weliswaar vrijwel leeg, we zijn gewoon bereikbaar voor storingen, problemen of uitbreidingen en nieuwe aanvragen. Als het niet strikt noodzakelijk is, werken we niet op locatie, maar gelukkig is die noodzaak er maar zelden. Al onze diensten draaien immers in de cloud en daar kunnen we op afstand service op leveren.

De eenzaamheid te lijf met Microsoft Teams

Ben je ook gedwongen om thuis te werken? Met Microsoft Teams beschik je over hét samenwerkings- en communicatieplatform voor al je medewerkers, thuis of op welke andere locatie dan ook. Met Teams kun je chatten, bellen, videobellen en zelfs online vergaderen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon even contact opnemen met een collega voor een praatje als je je eenzaam voelt. Doe dat liever niet via Whatsapp, dat is niet geschikt voor zakelijk gebruik vanwege de eisen die de AVG stelt aan je communicatie.

Telefonie in de cloud

Ook onze telefonieoplossingen draaien uiteraard in de cloud. Persoonlijk werk ik met een app op mijn telefoon zodat ik altijd en overal op dezelfde manier bereikbaar ben. Tijdens – online – vergaderingen of afspraken gaat mijn status automatisch op ‘Niet beschikbaar’, en als ik dat nodig vind, schakelt mijn telefoon vanzelf door naar een collega of een andere afdeling.

Ideale thuiswerkplek (ook voor de kinderen)

Met een extra scherm, toetsenbord en muis creëer je zelf ook een thuiswerkplek die net zo comfortabel is als op kantoor. Als je net zo belt als wij, heb je qua telefonie voldoende aan een headset. Je belt dan immers via een app op je smartphone of laptop. Voeg een bureautafel toe en je kunt aan de slag. Bij gebrek aan een bureautafel kun je natuurlijk ook kiezen voor de eetkamertafel, de keukentafel, een campingtafel of twee schragen en een deur. Zorg wel even voor de juiste hoogte van stoel en tafel. Zeker als deze situatie nog wat langer duurt, is dat belangrijk om nek- en rugpijn te voorkomen. Werk je met kinderen om je heen? Dan heeft De Ondernemer nog wat extra tips voor je. Het enige wat rest is goede koffie. Of een energydrankje, dat kan ook.

Tot snel ziens

Het zijn bijzondere tijden. Ik kan niet anders dan hopen dat iedereen hier gezond weer uitkomt. Er komt een dag dat de wereld, en daarmee ook ons kantoor, weer bruist van het leven. Ik kijk ernaar uit om elkaar dan weer te zien, in levenden lijve te spreken en er met z’n allen tegenaan te gaan. Kan ik je in de tussentijd ergens mee van dienst zijn. Schroom niet om contact met me op te nemen via 0113-218 428 of via j.depundert@jepe-it.nl. Ik denk graag met je mee.

Jean-Paul de Pundert