fbpx
< -- Terug naar projecten

Hefmatic

‘Service is waar wij ons mee onderscheiden. Het is heel fijn als je ICT-partner die waarde deelt.’

Hefmatic is leverancier van intern transportmaterieel zoals palletwagens en heftrucks, autolaadkranen en containersystemen. Daarbij onderscheiden ze zich door altijd met de klant mee te denken en de best mogelijke service te leveren. Toen ze tegen een aantal ICT-gerelateerde uitdagingen aanliep, zochten ze een ICT-partner die, net als zij, service hoog in het vaandel heeft staan. ‘Dat is gelukt’, zegt Hans Biesma, eigenaar van Hefmatic.

Kiezen voor een cloudoplossing

‘Dat onze ICT-omgeving verouderd was, wisten we. Dus toen onze server aan vervanging toe was, vonden we het tijd om de boel structureel aan te pakken. Maar kies je dan voor simpelweg het vervangen van je server, ga je voor een cloudoplossing of voor een hybride oplossing? Ik kan een computer aan en uit zetten en ik kan met Word overweg, maar daarmee is het wel een beetje gedaan. Hoe vind je een partner die bij je past? JéPé IT heeft in het verleden een multifunctional bij ons geïnstalleerd, dus zij stonden wel op onze radar. Maar er is best wat geld gemoeid met zo’n verandering, dus we wilden een gedegen keuze maken. We hebben verschillende offertes opgevraagd, en onze adviseur heeft voor ons bekeken wat dat over een termijn van vijf jaar zou betekenen. Financieel gezien was er weinig verschil tussen de drie verschillende oplossingen. Hij adviseerde ons dan te kiezen voor een cloudomgeving, omdat dat de meest veilige en stabiele oplossing is.’

Geen nummertje

‘We zijn met een aantal partijen in gesprek gegaan en de keuze viel uiteindelijk op JéPé IT. Ze boden niet alleen een goede cloudoplossing, we hadden er ook vertrouwen in dat ze met ons mee zouden denken, dat we geen nummertje zouden zijn. Daarin hebben ze zichzelf overtroffen. Als we met een probleem zitten, of het nou iets is dat we zelf veroorzaakt hebben of een probleem met de koppeling met ons ERP-pakket of iets anders, ze denken altijd mee en als er iets aangepast moet worden, pakken ze dat direct op.’

Drie fikse uitdagingen

‘We kenden een aantal uitdagingen. Ten eerste moest onze gedateerde ICT-omgeving overgezet worden naar een schaalbare en altijd beschikbare cloudomgeving. Misschien is dat voor de experts niet zo spannend, maar voor ons zat de grootste uitdaging erin om onze mappenstructuur op zo’n manier in een cloudjasje te gieten dat het voor onze medewerkers herkenbaar bleef. We wilden graag dat alles zo geruisloos mogelijk over zou gaan. De tweede uitdaging was dat ons ERP-pakket niet zomaar overgezet kon worden naar de cloud. Daarvoor heeft JéPé IT contact gezocht met de leverancier van ons ERP-pakket en in samenspraak hebben ze aan een oplossing gewerkt. Dat bleek nog wel even een worsteling, maar de mannen en vrouwen van zowel JéPé IT als van onze ERP-leverancier hebben daar gezamenlijk hard aan gewerkt en dat heeft uiteindelijk tot een goede oplossing geleid. Ook wat telefonie betreft waren we aan vernieuwing toe. Om over internet te kunnen gaan bellen heeft JéPé IT een stabiel en volledig dekkend wifinetwerk geïnstalleerd. Dat zijn drie serieuze vraagstukken waar aardig wat geld mee gemoeid is, dus het is heel belangrijk dat we er het maximale uit kunnen halen.’

Gaan tot het gaatje

‘Onze corebusiness is het verkopen van transportmaterieel en daar de best mogelijke service op verlenen. Van computers hebben wij geen kaas gegeten, dus dan moet je maar vertrouwen op je partner. Maar dat zit wel goed. De dag dat we naar de cloud gingen zijn de jongens hier tot ’s avonds heel laat bezig geweest. Dat toont echt de passie voor hun vak. Service is voor ons als Hefmatic leidend, daarop winnen we het van onze concurrenten. Dan is het heel fijn als je een partner hebt die dat ook heeft, die ook gaan tot het gaatje. Ja, de mannen en vrouwen van JéPé IT staan er als het nodig is, dat is heel fijn.’

search
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram