fbpx

Van traditionele dienstverlening naar Managed Services

Alle blog items

Het outsourcen van complexe en dure ICT projecten naar lageloonlanden als India of China is al jaren heel gewoon. Met de opkomst van de cloud en VPN heeft outsourcing een nieuwe dimensie gekregen. Doordat de hard- en software niet meer on-premises geïnstalleerd hoeft te worden, kun je hiermee als bedrijf veilig allerlei online services afnemen: de zogenaamde Managed Services.

Geen uurtje factuurtje meer

Het Managed Service model gaat verder dan het uitbesteden van een project of beheertaken. De afrekening gebeurt niet langer op basis van het aantal uren dat is geleverd. Tegen een vast bedrag neem je een kant-en-klare dienst af die meteen toegevoegde waarde heeft voor je business. Je weet op voorhand dus precies wat de kosten zijn en komt nooit voor onverwachte tegenvallers te staan.

Alles draait om de toegevoegde waarde

Nu services remote in de cloud worden uitgerold, is de technologie waarmee de oplossing is gemaakt niet meer relevant voor je bedrijf. Het enige dat telt is het resultaat: hoeveel transacties worden er gedaan, wat is de doorlooptijd ervan, hoe is de bereikbaarheid etc… Alles draait om de toegevoegde waarde van de service voor je business. Daarover kun je harde afspraken maken met je leverancier.

What’s in it for me?

Voor de klant zijn de voordelen van Managed Services enorm. Niet alleen als het gaat om kostenbesparing, maar ook om het beperken van de operationele risico’s, flexibiliteit en kwaliteit.

Ook providers kunnen goede zaken doen met het Managed Services model. Het stelt hen in staat zich meer te specialiseren en hun klanten beter te helpen. Omdat een provider niet langer op uurbasis werkt, blijft hij continu betrokken bij zijn klant en kan hij pro-actief meedenken met de business. Zo blijft hij beter op de hoogte van wat er in de markt speelt en kan hij zijn dienstverlening daar continu op afstemmen.

Voor elk wat wils

Dun, dik of rond, kort, vierkant, lang… Er zijn Managed Services in alle vormen en maten. Enkele van de meest voorkomende.
– Het veilig stellen al je data (back-up & bescherming)
– Monitoren van het netwerk
– Beveiliging van hard- en software
– Beheer van hardware
– Installatie van firewalls
– Betaalmodules (iDEAL, Paypal)
– Business applicaties voor processen en/of klanten (bv ERP, CRM)
– Communicatie en productiviteit tools (bv Office 365)

Natuurlijk kun je services ook prima combineren. Met een slimme mix en match kun je elke oplossing creëren die je wilt. Keuze genoeg!

Interesse

Welke services voor jouw bedrijf relevant zijn, hangt helemaal af van de oplossingen en/of expertise die je al in huis hebt, de bedrijfstak waarin je actief bent en de richting die je op wilt.

Wil jij ook gebruik maken van Managed Services, maar weet je niet goed waar te beginnen? We helpen je graag. Bel gerust voor een afspraak!

  • X
  • Hi, mijn naam is
  • Ik ben benieuwd hoe jullie mij verder kunnen helpen! Je kan mij bereiken op mijn mailadres
  • of telefonisch op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

search
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram