fbpx

Slim, flexibel én veilig mobiel bellen? Zo doe je dat

Alle blog items

Vorige maand verbruikte Jean-Paul zo’n 10 Gb aan mobiele data. En daarin is hij niet uniek. Hoe ga je als werkgever slim om met mobiele telefonie voor je werknemers? Jean-Paul vertelt je in deze blog waar je op moet letten.

Waar zouden we zijn zonder telefoon?

Mailen, WhatsAppen, op de hoogte blijven van het nieuws, of de meest efficiënte route berekenen naar een klant. Dat zorgde in mijn geval vorige maand voor een mobiel dataverbruik van zo’n 10 Gb. Wat zou ik zijn zonder mobiel? En daarin sta ik niet alleen: Nederland kent maar liefst 22,3 miljoen mobiele aansluitingen! Het aantal mobiele belminuten in 2020 komt op 43 miljard minuten en in datzelfde jaar verbruikten we met z’n allen voor het eerst bijna een biljoen MB aan mobiele data, lees ik in de Telecommonitor, een publicatie van de Autoriteit Consument & Markt. En dat verbruik groeit alleen maar verder. Als werkgever wil je je medewerkers optimaal faciliteren, zonder dat er torenhoge rekeningen in je mailbox landen. Je wil in het verbruik en tegelijk flexibel kunnen inspelen op de wensen van je medewerkers. Waar moet je dan op letten?

Keuzevrijheid

Niet iedereen heeft dezelfde smaak, en gelukkig maar. De een zweert bij Apple, de ander wil nooit meer iets anders dan Samsung of Huawei. Geef je medewerkers daarom die keuzevrijheid. Dat kan door een toestelcatalogus aan te bieden met mobiele telefoons van diverse merken. Je kunt ook gaan voor het BYOD-principe (Bring Your Own Device), waarbij de medewerker zijn of haar eigen mobiel ook zakelijk gebruikt. In dat geval kun je werken met een toestel- of abonnementsvergoeding.

Veiligheid en service

Als je kiest voor BYOD, dan brengt dat voordelen met zich mee: het scheelt in de aanschafkosten, werknemer is al vertrouwd met het apparaat, en je bent niet verantwoordelijk voor het beheer. Dat laatste kan ook direct een nadeel zijn: het is lastig om de toestellen goed te beheren. Voor je het weet staan er bedrijfsgegevens op privé-apparaten, en heb je daar dan nog controle over? Bij diefstal of verlies, ben je afhankelijk van hoe snel en hoe effectief je werknemer het probleem oplost.

SIM Only

Een zakelijke mobiele SIM Only-dienst is in dat geval een mooi alternatief. Je biedt je medewerkers een mobiel abonnement, maar zonder nieuwe telefoon. De SIM-kaart plaatsen ze in hun huidige toestel, zodat ze voordelig kunnen bellen, sms'en en internetten. Jij betaalt dus alleen voor de mobiele abonnementskosten.

Ook slim bellen?

Wil je dat jouw medewerkers ook slim, flexibel én veilig mobiel kunnen bellen? Neem vrijblijvend contact met me op. Ik vertel je er graag meer over. Bel naar 0113 – 218428 of mail naar j.depundert@jepe-it.nl en we maken een afspraak!

  • X
  • Hi, mijn naam is
  • Ik ben benieuwd hoe jullie mij verder kunnen helpen! Je kan mij bereiken op mijn mailadres
  • of telefonisch op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

search
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram